• خطاهای   شناختی

    خطاهای شناختی

  • علامت افسردگی در کودک

    علامت افسردگی در کودک

  • تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

    تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

  • سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

    سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

  • اضطراب و ترس

    اضطراب و ترس

  • ناخن جویدن

    ناخن جویدن

  • پیشبینی طلاق عاطفی

    پیشبینی طلاق عاطفی

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

-3 سال از ازدواج دخترم گذشته بود که همسرش به او خیانت کرد و بعد هم از او جدا شد. دخترم از روزی که فهمید زن دیگری در زندگی شوهرش است، به شدت افسرده شد. مدام در حال مرور کردن آن اتفاق است و موضوع خیانت از ذهنش محو نمي‌شود. مشاجره‌های بعد از آن روز هر لحظه در خاطرش زنده مي‌شوند. برای رها شدن از این وضعیت، به خانه ما برگشته، عکس‌های عروسی‌اش را پاره کرده و با همه دوستانی که بعد از ازدواج با آنها آشنا شده بود قطع رابطه کرده. انگار مي‌خواهد باور کند که هرگز ازدواج نکرده.

-دختر شما به سندرم ترومای عاشقی دچار شده. یعنی به‌خاطر اتفاق ناگوار یا همان ترومایی که در زندگی‌اش رخ داده، یکپارچگی روانی‌اش را از دست داده و به نوعی وحشت و درماندگی آزار دهنده دچار شده. چنین ترومایی معمولا بعد از از دست دادن یک عزیز، مورد خیانت قرار گرفتن یا یک شکست عاطفی بزرگ ایجاد مي‌شود. گاهی مبتلایان دچار افسردگی و حتی اختلالات انطباقی جدی مي‌شوند و گاهی سعی مي‌کنند با پاک کردن همه نشانه‌هایی که آنها را به یاد آن حادثه مي‌اندازد، از آن فاصله بگیرند. چنین فردی تنها یک عاشق شکست‌خورده نیست. بلکه به درمان روانپزشکی و روانشناختی نیاز دارد.

توضیحات بیشتر / دانلود
معیارها و دیدگاه های مردان برای ازدواج

 

اگر تا 70-80 سال قبل زنان منطقی و قابل اعتماد برای مردان جذاب بودند، مردان امروزی زن های عاشق پیشه و تحصیل کرده را ترجیح می دهند. زنانی اجتماعی و باهوش که چشم انداز اقتصادی خوبی هم دارند.

نتایج تحقیقاتی که منتشر شده نشان می دهد 7معیار اولیه مردان برای انتخاب همسر این‌ها هستند: عشق و جاذبه متقابل، قابل اعتماد بودن، ثبات و بلوغ عاطفی، هوش و تحصیلات، دلنشین(مهربان) بودن، اجتماعی بودن و سلامتی.

*معیارهای انتخاب همسر از نظر مردان ایرانی به ترتیب: نجابت، زیبایی، آشپزی

*معیارهای انتخاب همسر از نظر مردان جهان (غیر ایرانیها) :  هوش ، هیجان انگیز بودن، باز بودن از نظر احساسی و روحی

 

دیدگاه مردان در مورد همسر ایده آل:

توضیحات بیشتر / دانلود
معیارهای زنان برای ازدواج ، در سنین مختلف

 

اگر یکی از مردهای فامیل تان شکست خورده از خواستگاری برگشته، خواندن این مطلب را به او پیشنهاد کنید. محققان می گویند نه شنیدن از یک زن، همیشگی نیست. از نظر آنها کافی است کمی شانس با مرد خواستگار همراه باشد و زن رویاهایش، تا 10 سال دیگر ازدواج نکند. چرا که به گفته پژوهشگران، نظر زن ها در مورد ازدواج هر ده سال یک بار زیر و رو می شود و ممکن است زنی که در دهه سوم زندگی اش به یک خواستگار نه گفته، ده سال بعد پشیمان شود و تصمیم بگیرد با همان مرد ازواج کند.
دیلی میل می نویسد مردها در دنیای زنان به 5 دسته تقسیم می شوند و خانم ها هر 10 سال یک بار، آرزوی ازدواج با یک گروه از این افراد را در سرشان می پرورانند. اگر هنوز هم نمی توانید چنین ادعایی را باور کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید...

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 21 بهمن 1392
  • موضوعات : ازدواج ,
  • بازدید : 337 مشاهده

 

از نظر روان شناسی زن ها زودتر از مردها نسبت به مسائل زندگی عاقل تر می شوند و درکشان از مسائل درون خانواده و زندگی عمیق تر است؛ بنابراین مسئولیت پذیرند و یا بیشتر در این زمینه ها فکر می کنند.

فرهنگ سنتی ایران می گوید بزرگتر بودن مرد در ازدواج یک ارزش است و حتی در محافل و مناطق روستایی هم، شعرهایی در این خصوص سروده اند، بنابراین این گونه به نظر می رسد که اگر این ازدواج ها محکم نباشد، در مدت کوتاهی با شکست مواجه می شود.

جامعه شناسان دلایل گوناگونی را در این خصوص برمی شمارند. آنان معتقدند رشد علمی و فرهنگی زنان و به دست گرفتن بازار کار و کسب و دیگر موفقیت های اجتماعی در رشد آنان نقش داشته است؛ اما از سوی دیگر، افزایش سن ازدواج و بعد اقتصادی، از مهمترین عوامل چنین پیوندهای زناشویی است.

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 09 دی 1392
  • موضوعات : ازدواج ,
  • بازدید : 379 مشاهده

ازدواجپیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید. شما خواهان آن هستید که در آن لحظه همه چیز عالی و به بهترین نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت باشد! این نکات را هنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:

 

1- مطمئن گردید که فرد مناسبی را برگزیده اید: واضح است نه! اما حقیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بخاطر انگیزه های آنی وارد آن گردید. ممکن است شما دیوانه وار همدیگر را دوست داشته باشید اما اگر همسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعا زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنکه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد. اگر در مورد  فردی که میخواهید با وی ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.

 

2- مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید: پیش از آنکه پیشنهاد ازدواج دهید درباره آن که در زندگی بدنبال چه اهدافی میباشید، حتی اهداف 50 سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید. هر چه بیشتر با یکدیگر در مورد آن چه برای شما حائز اهمیت میباشد گفتگو کنید بیشتر متوجه آن میگردید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگاری دارید یا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستید که مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیاندازید.

توضیحات بیشتر / دانلود
شک در سالهای اولیه زندگی مشترک

 

بررسی های جدید روان شناسان نشان می‌دهند نوعی حالت رفتاری در زنان در سال های اولیه زندگی مشترکشان به وجود می آید که آنها را نسبت به برخی از مسائل حساس می کند.

آقایان همواره باید بپذیرند نوعی حس حسادت در خانم ها در مقابل رفتارهای متقابل همسرشان وجود دارد که آقایان باید با کنترل رفتارها و افزایش احساسات و عاطفه ی خود آن را از بین ببرند.

بررسی ها نشان می دهند؛ دانشمندان با انجام آزمایشات روی بیماران مراکز مشاوره ای دریافتند بیش از 6 درصد خانم های جوان در سالهای اولیه زندگی شان رفتارهای همسرشان را زیر کنترل می گیرند و نوعی حس واکنش نسبت به کارهایی که از نظرشان نامطلوب می آید دارند.

گفتنی است: آقایان با درک احساسات و عواطف خانم ها نباید نسبت به برخی از حرف ها و شکایات آن ها از خود حالت دفاعی عصبی نشان بدهند بلکه باید با صحبت کردن دو جانبه این احساسات منفی را از شریک زندگشان از بین ببرند.

روانشناسان همچنین توصیه می کنند: خانم ها با رژیم غذایی صحیح، مشاوره های خانوادگی ( با حضور زن و مرد)، خواب کافی  و کم کردن مشغله های کاری احساسات منفی را از خود  دور کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

عشق و انتخاب

پست شماره 183

دانلود فایل صوتی سخنان دکتر ابراهیم میثاق در برنامه اردبیهشت شبکه چهار در مورد مراحل رشد و تکامل عشق و انتخاب

حجم فایل 4.8 مگابایت با فرمت mp3

دانلود فایل

 

 

 

 

 

تستی مخصوص مجردها !

پست شماره 151
تستی مخصوص مجردها !

در بین ما افرادی وجود دارند که مجردند و ترجیح میدهند هر چه زودتر تشکیل خانواده بدهند اما اشخاصی نیز هستند که ترجیح میدهند همچنان مجرد بمانند یا دیرتر ازدواج کنند.

آیا اصلا چنین احساسی در ما بوجود می آید یا نه؟ تستهای زیر را پاسخ دهید تا متوجه شوید که در وجودتان چنین میلی دارید یا خیر !

مانند دفعات قبل پاسخ این تستها را در یک ورق کاغذ برای خودتان بنویسید و در انتها پس از پاسخدهی به ادامه مطلب رجوع کنید تا نتیجه تست خود را مشاهده کنید ...

 

۱ـ آیا زمانی که پدر و مادری را به همراه فرزند کوچکشان میبینید ، غبطه میخورید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۲ـ آیا زمانی که یک زوج جوان را در حال خنده میبینید افسوس میخورید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۳ـ آیا همچون گذشته از اوقات تنهایی تان لذت میبرید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۴ـ زمانی که در جمع دوستان متاهل هستید به خود میگویید که ای کاش من هم متاهل بودم؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۵ـ آیا شده که تا به حال حضور شخصی از جنس مخالف ، شما را دگرگون کند؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۶ـ آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که تنهایی دیگر بس است؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۷ـ آیا تاکنون برایتان پیش آمده که شادیتان را بخواهید به کسی از جنس مخالف انتقال دهید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۸ـ آیا شما موسیقی های آرام گوش می دهید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۹ـ آیا شده زمانی که پشت ویترین یک فروشگاه هستید احساستان به شما بگوید برای کسی هدیه ای بخرید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۱۰ـ آیا رنگ زندگی برای شما تغییر کرده است؟ (امیدوارید که حضور شخصی زندگیتان را دگرگون کند)

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۱۱ـ آیا شده در چند ماه اخیر ، لبخند فردی امید را در دلتان زنده کند و نگاه شما به زندگی تغییر کند؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۱۲ـ زمانی که پدر و مادرتان میگویند دیگر زمان ازدواج فرا رسیده است اخم نمی کنید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۱۳ـ آیا به تازگی در خیالتان مراسم خواستگاری را مرور می کنید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

۱۴ـ آیا اخیرا برایتان پیش آمده عاشق کسی شده باشید اما حجب و حیا اجازه ندهد آن را با او درمیان بگذارید؟

الف)بله    ب)خیر    ج)گاهی اوقات

توضیحات بیشتر / دانلود