• خطاهای   شناختی

    خطاهای شناختی

  • علامت افسردگی در کودک

    علامت افسردگی در کودک

  • تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

    تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

  • سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

    سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

  • اضطراب و ترس

    اضطراب و ترس

  • ناخن جویدن

    ناخن جویدن

  • پیشبینی طلاق عاطفی

    پیشبینی طلاق عاطفی

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

  • تاریخ ارسال : جمعه 24 مرداد 1393
  • موضوعات : تست , کتاب ,
  • بازدید : 905 مشاهده

تاب آزمون شخصیت شناسی زنان، جین شینودا بولن کتابیست که به زنان یاری می رساند که با الگوی رفتارهای غریزی خود یا دیگر زنان به صورت سمبلیک آشنا شوند. دلایل غریزی و ریشه ای بسیاری از احساسات درونی و تعاملات فردی و اجتماعی خود را بیابند و بدین طریق بتوانند در جهت دهی احساسات شدت یافته و تقویت صفات برتر درونی، استعدادها و توانمندی های غریزی خود را به نحو بهتری بروز و پرورش دهند.

یک زن می تواند با انجام تست شینودابولن و امکانات وجودی و شرایط فعلی خود تصمیم بگیرد که کدام بخش از غرایز خود را که تاکنون به خوبی به کار نبسته می بایست فعال تر و کدام بخش را می بایست کمرنگ تر کند و تبعات احساسی این پررنگ و کمرنگ کردن نقش غرایز درونی او چیست؟

مثلا اگر زنی دارای فرزند هستید ولی بعد از انجام آزمون خودشناسی شینودابولن، به این نتیجه رسیدید که آرکی تایپ مادر یا دیمیتر در وجود شما کمرنگتر از میزان مورد تصور شماست، به راحتی می توانید با تقلید از خصوصیات آرکی تایپ دیمیتر یا مادر، آن خصوصیات غریزی را در وجود خود فرا بخوانید و رشد بدهید.

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393
  • موضوعات : کتاب , صوت ,
  • بازدید : 1128 مشاهده

سر فصل های کتاب:

۱- استقلال – رابرت فراست
۲- تعادل – لیوناردو داوینچی
۳- زندگی جاودانه – امیلی دیکنسون
۴- وجود متعالی – رابیندارانات تاگور
۵- خلوت تنهایی – گاندی
۶- امید – میکل آنژ
۷- غم موهبت است نه مصیبت – جلال الدین رومی
۸- تجسم – ویلیام جیمز
۹- کار – خلیل جبران
۱۰- فروتنی – الکساندر پوپ
۱۱- نیروی عشق – پیر تیل هارد دچاردین
۱۲- اکنون – عمر خیام
۱۳- رنج – پاراماهانزا یوگاناندا
۱۴- قوه ی خیال – سامویل تایلر کالریج
۱۵- آرامش مراقبه – فیثاغورث ، پاسکال

...

مترجم: محمد رضا آل یاسین
راوي:پریسا
منبع:audiolib.ir

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393
  • موضوعات : کتاب ,
  • بازدید : 463 مشاهده

12اصل برای موافق کردن دیگران با خود:

1.بهترین روش پیروز شدن در بحث پرهیز از آن است: در 90 درصد مواقع، نتیجه ی مباحثه این است که هر دو طرف بیس از پیش معتقد می شوند که حق کاملا با آنهاست. در بحث پیروز نمی شوید. زیرا اگر به ظاهر هم پیروز شده باشید، در واقع بازنده اید. چرا؟ زیرا شما غرق در خوشی می شوید ولی اوضاع روحی طرف مقابل چگونه است؟ شما او را خرد کرده اید و با کارتان نشان داده اید او حقیر است. شما احساساتش را جریحه دار کرده اید.

در نتیجه او از پیروزی شما در اوج ناراحتی است و چون برخلاف میلش او را متقاعد کرده اید، او هم چنان به معتقدات خود پایبند است. بیایید در هر بحثی که شروع میشود، ما از مشتری، دوست و همسر خود عمدا شکست بخوریم. بودا می گوید: "نفرت را نفرت از بین نمی برد، برای از بین بردن آن عشق و محبت لازم است." یک سوء تفاهم نیز با مشاجره تمام نمی شود، بلکه باید با تدبیر و دیپلماسی آن را حل کرد.

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393
  • موضوعات : کتاب ,
  • بازدید : 503 مشاهده

شش راه برای جلب محبت دیگران

 

1.به اشخاص دیگر علاقه مند شوید: آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که سگ تنها حیوانی است که برای زندگی کردن نیازی به کار کردن ندارند؟ یک مرغ، تخم می گذارد، یک گاو شیر می دهد، یک قناری باید زیبا بخواند ولی سگ روزی اش را فقط از طریق محبت کردن و نشان دادن احساساتش به دست می آورد. سگها فقط از طریق غریزه محبت می کنند ولی انسان ها می توانند در طول دو ماه با ابراز علاقه و محبت واقعی به افراد آنقدر دوست پیدا کنند که در طول دو سال با سعی در جلب توجه دیگران به خود، تا این حد در جلب دوستی موفق نشوند.

 

شرکت مخابرات نیویورک در مطالعه جالبی در باره ی تماس های تلفنی مردم دریافت که کدام کلمه بیشتر استفاده می شود. حدس شما چیست؟ این کلمه همان اول شخص مفرد یعنی "من" است! در 500 مکالمه تلفنی 3990 بار ا زکلمه "من" استفاده شده است. آلفرد آدلر، در کتابی به اسم " زندگی باید برای شما چه معنایی بدهد؟" نوشته است : " فردی که به هیچ انسانی علاقمند نمی شود، در زندگی اش همیشه با مشکلات بزرگ مواجه است و بیشتر از دیگر انسان ها به طرف مقابل خود صدمه می رساند.

 

 این جور اشخاص معمولا بیکار،شکست خورده و افسرده اند". صدسال قبل از میلاد مسیح، شاعر بلند آوازه ی رم پوپلیوس سیروس، بیان داشت: " ما وقتی به دیگران علاقه پیدا می کنیم که آنها هم به ما علاقه پیدا کرده اند". بنابراین اگر دوست دارید مردم به شما علاقه ی واقعی داشته باشند، قدم اول این است که: " دیگران را واقعا دوست بدارید و به آن ها علاقمند شوید”

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393
  • موضوعات : کتاب ,
  • بازدید : 413 مشاهده

فنون سازگاری و رفتار با مردم

1.اگر می خواهید عسل بخورید به کندو لگد نزنید!

99 درصد انسان ها اگر مرتکب عمل خلافی شوند، هرگز خود را مقصر نمی شمارند، این ذات بشر است. انسان خطاکار همه را جز خودش مقصر می داند. همه ما این چنین هستیم. انتقاد بی فایده است زیرا فرد را دچار نوعی حالت دفاعی می کند و معمولا منجر به این می شود که اشخاص اعمالشان را توجیه کنند. انتقاد خطرناک است زیرا غرور فرد را خدشه دار می کند، به حس مفید بودنش صدمه می زند وآتش کینه و دشمنی را در وجود او شعله ور می سازد. آیا شما در ذهنتان شخصی را می شناسید که آرزو دارید تنبیه وتربیتش کنید؟ خوب است، اما چرا از خودتان آغاز نمی کنید؟ این عمل بسیار سودمندتر از تلاش برای تربیت دیگران است. بله هم سودمندتر است هم بی خطرتر!


براونینگ می گوید: " انسانی که از درون خود جهاد را آغاز می کند، با لیاقت و شایسته است " اگر می خواهید با مردم ارتباط داشته باشید، به خاطر آورید مردم اهل منطق نیستند بلکه اغلب دار احساسات و عواطف اند.پس قبل از اینکه از رفتار کسی شکایت و انتقاد کنید، ابتدا بفهمید که چرا اینچنین رفتار می کند و جور دیگر نیست. این کار سرآغاز دوستی، معاشرت ومهربانی است.


 دکتر جانسن نیز بیان کرده: " حتی خداوند بزرگ و بلند مرتبه هم به قضاوت درباره مردم نمی پردازد مگر پس از مرگ انسان".

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 29 اسفند 1392
  • موضوعات : عشق , کتاب , صوت ,
  • بازدید : 488 مشاهده

طیفی از کشش‌ها یک زن و مرد را به هم نزدیک می‌کند اما تنها یکی از آنها عشق نام دارد. دوستی، محبت، مهرورزی، جاذبه‌های روحانی، جاذبه‌های جسمانی و … هزار جور نام دیگر را می‌توان برای هر یک از این کشش‌ها پیدا کرد اما یکی و تنها یکی عشق نام دارد و اریک فروم به ما می‌گوید که شاه علامت‌ها چه هستند… این کتاب صوتی (ترجمه شده به فارسی) را می توانید در ادامه با لینک مستقیم از سایت audiolib دانلود کنید.

توضیحات بیشتر / دانلود

آزمون های خود شناسی

پست شماره 465
  • تاریخ ارسال : شنبه 26 بهمن 1392
  • موضوعات : تست , کتاب ,
  • بازدید : 467 مشاهده

دانلود کتاب الکترونیکی آزمونهای خودشناسی فاطمه شعیبی شامل 20 آزمون:

 

 

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت-وابستگی به اینترنت-پرسشنامه اضطراب (STAI) آشکار و پنهان اشپیلبرگر-دیدگاه شما در مورد ازدواج چیست؟-میزان صداقت-میزان اجتماعی بودن-تست فروید-تست افسردگی بک- هوش هیجانی برادبری و گریوز-آزمون مفهوم خویشتن – بک-مقیاس افسردگی ، اضطراب ، استرس-مقیاس اضطراب امتحان ساراسون-نیمکره راست مغز شما فعال تر است یا چپ ؟-مقیاس طلاق عاطفی-میزان استرس شغلی-پیش بینی طلاق-جسارت اجتماعی-عادت خرید کردن-نقاشی های ناخودآگاه-مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی-تست روانشناسی رنگها

دانلود کتاب

یک آیه از قران کریم و تحلیل روانشناسی ...

 

فَبِما رَحمَةٌ مِن اللهِ لِنتَ لَهُم وَ لَوکُنتَ فَظاً غَلیظَ القَلبِ لاَنفضَُّوا مِن حَولِکَ فَاعفُ عَنهُم وَاستَغفِرلَهُم شاوِرهُم فی الاَسرِفإذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَی اللهِ إنَّ اللهَ یُحِبُّ المَتَوَکِّلینَ.

به(برکت)رحمت الهی،در برابر آنان [مردم] نرم شدی؛و اگر خشن و سنگدل بودی،از اطراف تو پراکنده می شدند.پس آنان راببخش و برای آنان آمرزش بطلب؛و در کارها با آن ها مشورت کن؛اما هنگامی که تصمیم گرفتی (قاطع باش)و بر خدا توکل کن؛زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.(آیه 159،سوره ی آل عمران).

 

تحلیل در ادامه مطلب ...

توضیحات بیشتر / دانلود
تایید ادعای کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

 اسکن‌های جدید تفاوت واقعی در ساختاربندی مغز زنان و مردان برای انجام مسئولیت‌های چندگانه و منفرد را به نمایش می‌گذارند.
دانشمندان دریافتند مغز زنان برای انجام چند مسئولیت ساختاربندی شده و مغزهای مردان، برای انجام یک مسئولیت منفرد پیچیده سیم‌کشی شده است! چه این مسئولیت خواندن یک نقشه و چه پختن غذا باشد.
محققان از مغز 949 زن و مرد جوان در یک تحقیق اسکن گرفتند و با استفاده از تصویربرداری ام آر ای انتشار های‌تک، از ارتباطات موجود بین بخش‌های مختلف مغز آن‌ها نقشه‌برداری کردند.

 

در ادامه بیشتر بخوانید ...

توضیحات بیشتر / دانلود
همه چیز درباره اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی

 

اختلال شخصیتی که ویژگی اصلی آن دوری گزینی اجتماعی همراه با حساسیت زیاد نسبت به طرد است. الگوی نافذ ناراحتی اجتماعی، ترس از ارزیابی دیگران، و ترس و کم رویی، که در اوایل بزرگسالی شروع شده و در زمینه های گوناگون مشاهده می شود.

بقیه در ادامه ...

 

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 04 آذر 1392
  • موضوعات : کتاب ,
  • بازدید : 32792 مشاهده

مدیریت فشار روانی – مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
دکتر علی رضاییان – استاد دانشگاه شهید بهشتی
چاپ اول:1383
چاپ پنچم:1391
تعداد صحفه:100
حروف چینی و لیتوگرافی : سمت
چاپ : یاران قم
صحافی : زرین قم
شماره ی کتاب شناسی ملی : 1838744
تنظیم کنندگان : فاطمه طوطیان -  مینا عاملی

توضیحات بیشتر / دانلود

 

نقاشی های مختلف از کوهها هر کدام نشانه چه نوع شخصیتی هستند؟

کوهها نقاشی های معنوی می باشند. کوهها بر کشمکش هایی دلالت دارند که شما با خودتان دارید و نیز بر مشکلاتی اشاره می کنند که در زندگی بر آنها غلبه کرده اید. همچنین آن ها نمادی از یک حادثه بسیار مهم هستند که اتفاق افتاده و یا جزئیاتی در مورد آن حادثه می باشد. یک عنصر جدایی در این نقاشی ها وجود دارد که از سفر شخصی در خود شما ریشه می گیرد. کوهها به صورت های مختلفی کشیده می شوند که هر کدام معنای متفاوتی دارند:

کوههای صاف و هموار نشان دهنده شخصی می باشند که به طور پیوسته و منظم کار کرده و برنامه ریزی می کند تا به اهدافش برسد. کوههای ناهموار نشان دهنده شخصی راسخ می باشند که با هر مانع و مشکلی مقابله خواهد کرد.

نقاشی ای که در آن فردی در بالای تپه ای ایستاده ، نشان دهنده فردی است که کمتر می خواهد از راز و رمزهای زندگی آگاه شود. یک کوه تاریک و سایه دار ، افسردگی و از دست دادن زمان در زندگی را نشان می دهد.

 

منبع : کتاب روان شناسی نقاشی ها ـ تالیف : اما استایجر ـ ترجمه دکتر سجاد بشرپور و دکتر اوشا برهمند از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی

علل اختلال اضطرابی از دیدگاه روان تحلیل گری _ قسمت اول

 

دیدگاه فروید :

 

وی اضطراب را ناشی از محرکهای ناخودآگاه می دانست و در نظرات بعدی خود ، فشار تحریکات غریزی ناخودآگاه را در تولید اضطراب موثر دانست...

 

برای مطالعه بقیه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 15 آبان 1392
  • موضوعات : کتاب ,
  • بازدید : 3425 مشاهده

دانلود کتابهای زیگمون فروید در ادامه مطلب

نام کتاب توضیحات موضوع حجم صفحه
اشتباهات لپی زیگموند فروید روانشناسی 159 KB 19
فروید و فرویدیسم زیگموند فروید روانشناسی 3.85 MB 197
موسی و یکتاپرستی زیگموند فروید روانشناسی 2.49 MB 72
زیگموند فروید زیگموند فروید روانشناسی 403 KB 31
روانکاوی و تحریم زناشویی با محارم زیگموند فروید روانشناسی 4.63 MB 56
زندگی و آثار فروید زیگموند فروید روانشناسی 244 KB 12
ماتم و مالیخولیا زیگموند فروید روانشناسی 179 KB 13
هذیان و رویا زیگموند فروید روانشناسی 3.94 MB 189
کارکرد رویا زیگموند فروید روانشناسی 88.6 KB 7
خاطرات کودکی و خاطرات پنهانگر زیگموند فروید روانشناسی 409 KB 10
خود و نهاد زیگموند فروید روانشناسی 459 KB 29
پیش درآمدی بر خود شیفتگی زیگموند فروید روانشناسی 520 KB 32
رئوس نظریه روانکاوی زیگموند فروید روانشناسی 298 KB 33
روشنگری جنسی کودکان زیگموند فروید روانشناسی 418 KB 12
شرحی کوتاه درباره روانکاوی زیگموند فروید روانشناسی 127 KB 11
تفسیر یک خواب زیگموند فروید روانشناسی 673 KB 18
تحقق آرزو زیگموند فروید روانشناسی 84.7 KB 7
تمدن و ملالت های آن زیگموند فروید روانشناسی 5.40 MB 59
توتم و تابو زیگموند فروید روانشناسی 1.65 MB 150
ورای اصل لذت زیگموند فروید روانشناسی 515 KB 58
ضمیر ناخود آگاه زیگموند فروید روانشناسی 781 KB 22

گردآوری و انتشار توسط:یاس بوکز

توضیحات بیشتر / دانلود
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 02 تیر 1392
  • موضوعات : کتاب , موفقیت ,
  • بازدید : 467 مشاهده

5 عدد کتاب در زمینه موفقیت برایتان آماده کرده ام امیدوارم به دردتون بخوره.

منابع کتاب هم داخل خود کتابها هستن.

1-بیست و یک راز موفقیت 

2-اسرار موفقیت

3-معجزه و راز موفقیت 

4-جادوی کسب موفقیت

5-سی درس موفقیت 

  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • موضوعات : کتاب , موفقیت ,
  • بازدید : 1333 مشاهده

آنچه در این کتاب آمده چکیده‌ای است از کتاب موفقیت نامحدود در 20روز آنتونی می‌باشد که در ایران با تیراژ بالا و بیش از 10بار تجدید چاپ شده است. به اطرافتان خوب توجه کنید! چند درصد از ما شب هنگام که از کارهای روزانه فارغ می‌شویم از آنچه انجام داده‌ایم راضی و خشنودیم؟! چند درصد از ما با راحتی و خیال آسوده سر بر بالین می‌گذاریم؟ چند درصد از ما روزی را بدون اضطراب و ترس و عصبانیت گذرانده است؟ و صبح چند درصد از ما با وجود خواب کافی سر حال و با نشاط از خواب برمی‌خیزیم؟! چند درصد از ما با علاقه و شوق به سر کار خود می‌رویم؟ و کاری را که به عهده سدارد با اعتماد به نفس کامل و با خشنودی انجام می‌دهد؟ چند درصد از ما هنگام رسیدن به خانه، انرژی، شوق و نشاط را به خانواده هدیه می‌کند؟ چند درصد از ما از درآمد ماهیانه خود راضی بوده و آنرا کافی می‌داند؟

برای دانلود و اطلاع از منبع کتاب به ادامه مطلب بروید.

توضیحات بیشتر / دانلود