• خطاهای   شناختی

    خطاهای شناختی

  • علامت افسردگی در کودک

    علامت افسردگی در کودک

  • تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

    تاثیر آموزش سبک زندگی بر افسردگی

  • سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

    سبک دلبستگی و مکانیسمهای دفاعی در اختلال شخصیت مرزی

  • اضطراب و ترس

    اضطراب و ترس

  • ناخن جویدن

    ناخن جویدن

  • پیشبینی طلاق عاطفی

    پیشبینی طلاق عاطفی

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش چهارم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش سوم)

  • راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

    راه حلهای مهار کودکان بیش فعال (بخش دوم)

کلید «خاموش/روشن» مغز کشف شد!

محققان دانشگاه جورج واشنگتن موفق به کشف یک کلید «خاموش/روشن» در مغز شده‌اند که می‌تواند انسان ها را بیهوش یا هوشیار کند. 

محققان با مطالعه یک بیمار مبتلا به صرع دریافتند پالس های الکتریکی یک بخش خاص در موارد مکرر باعث به خواب رفتن وی می شود.توقف تحریک مغزی این بیمار باعث بیرون آمدن وی از وضعیت نباتی شد و هیچ خاطره ای برای بیمار از این وضعیت باقی نمانده بود.

توضیحات بیشتر / دانلود

 

دکتر سیدضیاء هاشمی ،معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه سیاست وزارت علوم جهت جلوگیری از گسترش اعتیاد در خوابگاه‌ها، تقویت مراکز مشاوره است در عین حال گفت: معتقدم در خوابگاه ها فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت‌ جویانه به اندازه کافی نیست.

هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه لازم است فعالیت‌های فرهنگی در خوابگا‌ه‌های دانشجویی تقویت شود، اظهار کرد: وزارت علوم از دانشگاه‌ها و همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته است که در زمینه گسترش این گونه فعالیت‌ها در خوابگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

موضع وزارت علوم حمایت از جشنواره‌های مد و لباس است
 هاشمی همچنین در مورد جشنواره‌های مد و لباس دانشجویی و مسابقات بین دانشگاهی گفت: موضع وزارت علوم در مورد این جشنواره و سایر جشنواره‌های دانشجویی حمایت از این جشنواره‌هاست، در حال حاضر دفتر مطالعات فرهنگی در مورد برگزاری این جشنواره‌ها مطالعات لازم را انجام می‌دهد، البته این جشنواره پس از گذشت مدتی دچار وقفه شده است و امیدوارم با پیگیری خود طراحان دوباره اجرا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ظرفیت‌های همه حوزه‌ها در زمینه برگزاری مسابقات و جشنواره‌های دانشجویی یکسان نیست تصریح کرد: با این حال متناسب با ظرفیت هر بخش وزارت علوم و معاونت فرهنگی وظیفه خود می‌داند که در صورتی که جشنواره‌ها بستری برای مشارکت دانشجویان و افزایش خلاقیت‌ها و تولیدات و تقویت محصولات فرهنگی بشود از این جشنواره‌ها حمایت کنند.

فراخوان بنیاد خیریه کودکان اتیسم برای کارگاه سان رایز

 

کارگاه آموزشی Son-Rise به‌ منظور رشد آگاهی و ارتقاء قابلیت توان ارتباطی افرادی که با کودکان مبتلا به اختلال اُتیسم زندگی یا کار می‌کنند،توسط بنیاد خیریه کودکان اتیسم برگزار می‌گردد.

هر یک از علاقمندان به شرکت و حضور در کارگاه، لازم است مراتب تمایل خود را تا روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ بامعرفی، نام و نام خانوادگی و شماره تماس به یکی از طرق زیر اعلام کنند.

۱ - ارتباط با تلفن شماره ۸۸۹۳۵۰۲۰ بنیاد خیریه کودکان اُتیسم.

۲- ارسال پیامک ( معرفی، نام و نام خانوادگی وشماره تماس)به شماره‌های ۰۹۱۲۴۲۴۶۵۹۸ و ۰۹۱۲۲۹۵۱۸۱۵

۳ - ارسال نامه ( معرفی، نام و نام خانوادگی و شماره تماس) به نشانی اینترنتی info@autismcharity.ir

زمان: پنجشنبه ۸ اسفند‌ماه ۱۳۹۲ ازساعت ۱۵ تا ۱۸

مکان: مؤسسه خیریه توان‌بخشی معلولین ذهنی تهران‌، به آدرس‌: خیابان دکتر شریعتی ،بالاتر از پل صدر ، بعد از باشگاه شهید چمران ، پلاک ۱۷۱۷ تلفن:۲۲۲۰۸۷۵۰

 

درگذشت دکتر محمود ایروانی _ نقل از: امیر عسگری

 

جامعه بزرگ روان شناسی کشور دکترمحمود ایروانی پیشکسوت روان شناسی ،  استاد فقید دانشگاه تهران و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و کمیسیون روان شناسی صنعتی سازمانی را در روز سه شنبه 22بهمن 1392 از دست داد.

به راستی دکتر محمود ایروانی یکی از مهربانترین، صمیمی‌ترین و حامی‌ترین اساتیدی بود که در طول زندگی تحصیلی‌ام داشته‌ام. زندگی علمی دکتر ایروانی بیشتر اوقات در آزمایشگاه روان‌شناسی می‌گذشت؛ آزمایشگاه‌هایی که با خون دل و زحمت فراوان تاسیس کرده بود و سعی داشت که دانشجویان را با اهمیت موضوع تجربی بودن علم روان‌شناسی آشنا کند.

این روزها، آزمایشگاه‌های روان‌شناسی دانشگاه تهران، رودهن و کرج مملو از دستگاه‌ها و ابزارهایی است که خاطرات زیادی از استاد را برایمان تازه می‌کنند. او در ظاهر مردی شاد، گرم، خوش برخورد و فعال بود، اما در باطن غم از دست دادن دخترش پریسا همیشه با او بود.

یکبار در آزمایشگاه دانشکده روان‌شناسی کرج دیدم که استاد خیلی سرحال نیستند، جویای احوال شدم، گفتند: "نزدیک سالگرد پریسا است؛ زندگی برای من و همسرم بعد از مرگ دخترم همیشه با غصه و رنج می‌گذرد".
با این همه درد و غم فقدان فرزند، استاد کتاب‌های زیادی را تالیف و ترجمه کردند و صدها پایان نامه را راهنمایی نمودند و همیشه در کنگره‌ها، جلسات و هم‌اندیشی‌ها حضور فعال داشتند.

توضیحات بیشتر / دانلود
توزیع کارت آزمون ارشد وزارت علوم از یکشنبه 13 بهمن

 

به گزارش فارس، کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 و برگه راهنمای مربوط از روز یکشنبه 13 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. داوطلبان باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد و مشخصات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد رهگیری برای دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای مربوط اقدام کنند. برای داوطلبانی که در کد رشته امتحانی دوم نیز متقاضی شدند دو کارت صادر شده است که این افراد باید پرینت هر دو کارت را بگیرند. اطلاعیه این سازمان درباره تاریخ، محل رفع نقص کارت، نحوه دریافت و پرینت کارت نیز در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 7 بهمن ماه منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش نیز قرار گرفته است و در نشریه پیک سنجش دوشنبه 14 بهمن ماه نیز منتشر می‌شود. شایان ذکر است، آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شانزدهم، هفدهم و هجدهم بهمن ماه در 62 شهرستان برگزار می‌شود.

توضیحات بیشتر / دانلود
نحوه و زمان توزیع کارت و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 93 وزارت علوم

 

تعداد 950 هزار و 943 داوطلب در آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته 93 و نوزدهمين المپياد علمي - دانشجويي کشور و در 136 کد رشته ثبت‌نام کرده‌اند
مشاورعالي سازمان سنجش با تشريح جزئيات توزيع کارت آزمون ارشد ناپيوسته از برگزاري آزمون ارشد در روزهاي 16، 17، و 18 بهمن ماه خبرداد.
حسين توکلي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته 93 براي پذيرش دانشجو در 142 کدرشته امتحاني که شامل 51 کد رشته علوم انساني، 16 کد رشته علوم پايه، 29 کد رشته فني مهندسي، 25 کد رشته کشاورزي، 13 کد رشته هنر و 8 کد رشته دامپزشکي است، برگزار مي‌شود.وي افزود: ثبت‌نام 136 کد رشته از 142 کد رشته به طور متمرکز از طريق سايت سازمان سنجش انجام شده و ثبت‌نام 6 کد رشته ديگر نيز با هماهنگي و نظارت سازمان سنجش توسط ارگان‌هاي ذيربط انجام مي‌گيرد.


 
توضیحات بیشتر / دانلود
طراحی آزمون برای ارزیابی توانایی های شناختی در زمان کم

 

دانشمندان نوعی آزمون را برای ارزیابی توانایی‌های شناختی در کمتر از 15 دقیقه طراحی کرده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، سهولت و عملی‌ بودن این آزمون را که «SAGE» نام دارد، برای غربالگری تعداد زیادی از افراد تأیید کرده‌اند. آنها از افراد مختلف خواستند آزمونی ساده و خودکار را برای غربالگری از دست‌دادن توانایی شناختی اولیه یا زوال عقل انجام دهند و 1047 سوژه،‌ این آزمون قلم و کاغذ را انجام دادند که از آن میان، 24 درصد مبتلا به اختلال شناختی بودند. پرسش‌های مطرح‌ شده در آزمون از فعالیت‌های ساده مانند نوشتن تاریخ شروع می‌شود و به سؤال‌های پیچیده‌تر مانند میزان تغییر مورد نیاز به هنگام خرید می‌رسد.
سوال‌های دیگر پاسخ دقیقی ندارند مانند این که "یک در بطری‌ بازکن و یک چکش چه قدر به هم شباهت دارند؟" بیماران می‌توانند چنین آزمونی را در خانه نیز انجام دهند و نتایج را با پزشک خود برای کمک به شناسایی علائم آغازین مباحث شناختی مانند زوال عقلی زودرس یا بیماری آلزایمر به اشتراک بگذارند. محققان حاضر در این مطالعه بر این باورند، اغلب اوقات پزشکان نمی‌توانند نارسایی‌های شناختی ظریف را طی ملاقات‌های مکرر در مطب تشخیص دهند.
«داگلاس شاره» که به همراه همکارانش این آزمون را طراحی کرده‌اند، گفت: ما دریافتیم این آزمون به خوبی با آزمون شناختی دقیق مرتبط است و چنانچه بتوانیم با استفاده از آن تغییر شناختی را زود شناسایی کنیم، می‌توانیم درمان‌های بالقوه را بسیار زودتر از زمان معمول آغاز کنیم.
پزشکان می‌توانند چنین آزمونی را در مورد بیمارانشان به طور مکرر انجام دهند و با تشخیص هر نوع تغییری در توانایی‌های شناختی‌شان، به سرعت وارد عمل شوند.
جزئیات این مطالعه در Neuropsychiatry and Clinical Neurosciences منتشر شد.

منبع: ایسنا

ثبت نام آزمون دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 11 دی 1392
  • موضوعات : اخبار ,
  • بازدید : 301 مشاهده

 

ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اعلام تمدید ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی (PhD) سال 93 تا روز شنبه 14 دی ماه، گفت: آن دسته از داوطلبانی که تاکنون نتوانسته‌اند به هر دلیلی در دوره دکتری تخصصی سال 93 ثبت نام کنند می‌توانند در فرصت ایجاد شده با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

اقبالی در ادامه توصیه کرد: این ثبت نام تا روز شنبه 14 دی ماه ادامه خواهد داشت. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. رئیس مرکز آزمون در رابطه با تعداد رشته/محل‌هایی که هر داوطلب می‌تواند انتخاب کند، گفت: هر داوطلب آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند یک رشته و حداکثر 5 واحد دانشگاهی را انتخاب و در سایت درج کند.

در ادامه بخوانید ...

 



 

توضیحات بیشتر / دانلود
جزییات آزمون کارشناسی ارشد 1393

 

آزمون کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور طی روزهای 16 تا 18 بهمن ماه به صورت سراسری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی سخنگو و مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بااعلام این خبر به ایسنا، گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز دوشنبه 14 بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان www.sanjesh.org توزیع می‌شود.
وی افزود: هر داوطلب بر حسب مورد و با توجه به تاریخ برگزاری آزمون هر کد رشته امتحانی می‌تواند به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما اقدام کند. به گفته وی با توجه به اینکه 112هزار و 605 داوطلب علاقه مند به شرکت در دو رشته امتحانی هستند و برای این افراد دو کارت ورود به جلسه در نظر گرفته می‌شود، بنابراین جمعا یک میلیون و 64 هزار و 493 کارت برای تمام داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته درنظر گرفته شده است.
توکلی همچنین درباره زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، گفت: بر اساس زمان پیش‌بینی شده این آزمون در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در روزهای چهارشنبه 16 بهمن، پنجشنبه 17بهمن و جمعه 18 بهمن ماه سال 92 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.
جزییات نحوه پذیرش برای کد رشته‌های امتحانی مختلف در ادامه ...

توضیحات بیشتر / دانلود